ВАЛЕОЛОГІЧНЕ ВИХОВАННЯ

Щоб забезпечити гармонiйний розвиток людини, дуже важливо з наймолодшого віку сформувати в неї свiдоме ставлення до власного здоров’я та навколишнього природного середовища. Думки дитини, її емоції, почуття, поведiнка, зумовленi взаєминами з людьми, природою, породжують настрiй: позитивний або негативний. Вiд цього великою мiрою залежить i здоров’я. адже вiдомо, що характер мислення, емоцiй є чинником фiзичного та психiчного комфорту./Files/photogallery/849/IMG_3949.jpg

Зміст роботи та завдання щодо формування валеологiчної свiдомостi у дiтей грунтуються на вимогах базової програми «Українське дошкілля», яка передбачає інтегрований підхід до цієї проблеми. У дошкільному закладі валеологiя є інтегрованою системою знань, якi окресленi в таких роздiлах: сфера «Я сам», сфера «Природа», сфера «Люди», сфера «Культура» та в розділі «Фізичний розвиток».

Вихователi мають розв’язувати такi завдання:

1. Озброїти дітей знаннями, якi необхiднi упродовж усього життя і спрямованi на збереження та зміцнення здоров’я:

-складові частини тiла та його міцна будова;

-режим дня як основа фiзичного і психiчного здоров’я;

-гiгiєнічний догляд за тiлом;

-оздоровчi вправи та їx значення для здоров’я людини;

-вплив загартування (природних факторiв — сонця, повiтря і води) на здоров’я;

-навколишнє середовище і здоров’я дитини;

-встановлення гармонiйних взаємин дiтей із живою та неживою природою, бережне ставлення до об’єктiв і дарунків природи;

-природа як джерело фiзичної психiчної та духовної сили, життевої радостi, наснаги, щастя;

-отруйнi рослини і гриби;

-особливостi взаємин мiж людьми: хлопчиками та дівчатками,чоловіками та жiнками–відмінність рис характеру, манер, міміки, емоцій, фiзичних проявiв органiзму;

-культура поведiнки дiтей як основа здоров’я;

-профілактика та усунення шкiдливих звичок;

-дитячий дорожньо-транспортний травматизм, його проф ілактика;

-дитячi хвороби та їх профiлактика;

-деякий медичний iнструментарій та обладнання (градусник, шприц, гiрчичники);

-лiкарськi рослини (напої вiдвари), їх оздоровча ціннiсть;

-доступнi методи самолiкування (вживання чаїв, елементи механічного масажу тощо);

-необхiдність лікарсько - педагогiчного контролю за станом здоров’я дітей

2. Формувати в дiтей валеологiчну свiдомiсть, дбайливе ставлення до власного здоров’я та здоров’я iнших людей як найвищої цiнностi.

З. Виробити в дітей мотивації здорового способу житгя та мотивацiйнi установки на пріоритети здоров’я перед хворобами. Здоровий спосіб життя

головна умова формування, збереження та змiцнення фiзичного, духовного і соцiального здоров’я.

4.Формувати такi практичні вмiння та навички:

-гігiєнiчний догляд за тiлом, його частинами, органами;

-загартування, виконання гігiєнiчних рухiв, засвоєння культурно-гiгiєнiчних навичок пiд час їжi;

-правильне харчування;

-приготування відварiв трав, морсiв, оздоровчих чаїв;

-спiлкування з дорослими і товаришами;

-прояви доброти, уваги, милосердя, чутливостi до iнших;

-самостiйне врегулювання збудженої поведiнки;

-дотримання правил особистої безпеки, дорожньо-транспортного руху, надання першої допомоги собі та іншим людям при травмах i отруєннях, пiдвищеннi температури, головному болi;

-заняття фiзичною культурою та спортом;

-використання музики, танцiв, художнього слова, художнiх картин, кольору, рухливих i пальчикових ігор, мiмiчних і пантомімічних вправ, хореографічних етюдiв в особистому оздоровленнi;

-органiзацiя самостiйного перебування вдома без нагляду дорослих.

5. Виховувати в дiтей бажання брати активну участь у оздоровленнi оточуючих людей, використовуючи набутi практичнi навички.

/Files/images/IMG_0137.jpg

У дошкільному закладі проводиться планомірна робота по валеологічному вихованню.Завдання реалізуються в різних формах роботи: заняттях, міні-заняттях, «хвилинках здоров’я», святах, розвагах, іграх, а також всіма засобами фізичного виховання.

Кiлькiсть переглядiв: 844

Новини

Календар

Попередня Березень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031