/Files/images/pedagogchna_rada_koloroterapya/IMG_5897.jpg
Крупина Тетяна Федорівна - вихователь-методист ДНЗ "Золота рибка". Має 35 років педагогічного стажу та вищу освіту. Кваліфікаційна категорія - "спеціаліст вищої категорії", звання - "старший вихователь", відмінник освіти України.

Як допомогти дітям заснути під час тихої години

Тиха година — це час тепла і спокою. Однак іноді для деяких дітей він перетворюється на справжнє катування. Діти з нетерпінням чекають закінчення цього режимного моменту.

Вихователі закликають дотримуватися правила тиші й контролюють поведінку дітей. Зробити денний сон безтурботним ви зможете, якщо звернете увагу на створення правильної атмосфери, проведете з дітьми спеціальні заспокійливі процедури.

· Дотримуйтеся режиму, не намагайтеся укласти дітей раніше, важливо, щоб перед сном вони відчували втому.

· Перед сном почитайте дітям або проспівайте пісеньку, дайте їм змогу хоча б 10 хв полежати й погортати книжки.

· Попросіть батьків принести іграшки, інші предмети, що допомагають їхній дитині заснути./Files/images/сон.jpg

· Між ліжечками зробіть відстань 0,5—0,7 метрів, щоб діти не заважали один одному. Дітей, які сплять поруч, покладіть «валетом».

· Посидьте з тими, хто цього потребує, на ліжечку, погладьте їх по спинці, помасажуйте. Деяким дітям потрібно поперевертатися з боку на бік, щоб заснути, надайте їм цю можливість. Ви самі можете ненадовго прилягти, адже діти люблять робити те саме, що й дорослі.

· Якщо дитина спеціально піднімає шум і будить інших дітей, спокійно переведіть її в інше приміщення, нічим не показуючи свого невдоволення. Скажіть дитині, що вона зможе повернутися в спільну кімнату одразу, як тільки зможе лежати тихо. Повторюйте цю процедуру доти, доки вона не вгомониться.

· Якщо в групі зібралися діти дуже активні, поставте ліжка між полицями й шафами, створіть ширми, щоб розгородити групу на декілька спальних куточків.

· Деякі діти просто не сплять удень. Проте їм теж потрібен відпочинок. Попросіть їх трошки полежати (30—40 хв), а потім підніміть і дозвольте пограти у спокійні ігри у групі, або тихо чимось зайнятися в спальні. Можете залучити їх до виготовлення посібників до занять.

· Нікого не заохочуйте до сну, адже сон — це не та річ, що дитина може контролювати сама. Однак дітям, які не спали, але виконували всі правила, скажіть, що вони зробили добре, що не заважали спати іншим дітям.




Що стоїть за "поганою" поведінкою дитини

Трапляється, що дитина регулярно демонструє негативну поведінку: показна неслухняність, фізична або вербальна агресивність, жорстокість тощо.

Варто одночасно зробити три речі:

o Визначити можливі чинники, що спричиняють поведінку дити­ни, і приступити до їхньої зміни.

o Створити у групі атмосферу турботи, розуміння, підтримки й заохочення, щоб у дітей відпала потреба демонструвати зухвалу поведінку.

o Конструктивно втручатися в тих ситуаціях, коли діти поводяться погано, коригувати таку поведінку, навчати навичок самоконтролю й самоповаги.

ЯК БУТИ?

· У будь-якої поганої поведінки є причина, хоча часом її важко виявити.

· Погана поведінка «спрацьовує», і дитина одержує те, що вона хоче (іграшку, увагу).

· Погана поведінка може бути «нормою» — типовим для того, що дитина бачить вдома.

· Погана поведінка може бути способом вираження гніву, страху або інших емоцій. Дитина просто не знає способу правильного вираження цих почуттів.

· Втрата контролю може бути викликана фізичними обставинами: поганим харчуванням, самопочуттям, алергією, аутизмом або відставанням у розвитку.

· Діти почувають себе безпомічними, непотрібними й стверджують свою силу й правоту.

· Діти не знають іншого способу, як одержати те, чого вони хочуть.

· Розуміння може бути головним способом надання допомоги дитині.

· Ефективною стратегією допомоги дітям, які демонструють негативну поведінку, є надання їм самостійності. У дітей повинна бути змога самостійно робити вибір, брати відповідальність чи виступати у ролі лідера. Дітям важливо, щоб їх приймали всерйоз і доручали складні завдання.

· Ще один спосіб профілактики поганої поведінки полягає в тому, щоб зрозуміло пояснювати дітям, чого від них чекають. Варто готовити успіх дітей, а не ловити їх на помилках і виховувати на запереченні їхньої поведінки.

· Найменш ефективний спосіб реагування — покарання.

· Більшість дітей, які демонструють негативну поведінку, уже почувають себе деморалізованими й слабкими. Покарання тільки загострює їхні почуття, погіршує реакцію на вихователя, призводить до суперництва між дитиною й дорослим, замість довіри й поваги.




Як утримати безлад в групах у розумних межах

Безлад у групі може просто означати, що діти грають захоплено, старанно, азартно. Якщо діти не вміють користуватися матеріалами, іграшками, то вони можуть залишати після себе розкидані предмети, сміття. Проте, якщо безлад виходить за межі, це може призвести до хаосу, витрат чималого часу на збирання, псування меблів, одягу, посібників. Від цього точно не в захваті будуть адміністрація дитячого садка та батьки.

ЯК БУТИ?

· Виробіть із дітьми правила або нагадайте про вже існуючі правила користування матеріалами, прибирання робочого місця тощо. Зробіть на полицях з іграшками й матеріалами маркувальні таблички (у молодшій групі картинки, у старшій напишіть словами), щоб діти знали, де що повинно лежати.

· Уважно стежте за ходом гри дітей. У разі труднощів, покажіть дітям, як можна раціонально використати різні матеріали. Якщо дити­на залишила після себе безлад, поверніть її туди, де вона працювала, для наведення порядку.

· Придумайте з дітьми чергування по групових куточках, щоб щодня хтось із дітей відповідав за порядок у книжковому куточку, куточку малювання, будівництва, настільних ігор та ін.

· Влаштовуйте з дітьми один раз на тиждень (або один раз на місяць) «санітарний день» або гру «А в нас порядок». Постарайтеся цей захід зробити для дітей цікавим, веселим, але не дуже довгим. Обов’язково відзначайте, якою затишною та гарною стає група.

· Зверніть особливу увагу на заняття продуктивною діяльністю. Попросіть батьків принести одяг, який би діти могли одягати на за­няттях. Розташовуйте куточок зображувальної діяльності або ручної праці недалеко від туалету й умивальної кімнати. Накрийте стіл папе­ром або клейонкою, щоб його не забруднити, постеліть газети під стіл, щоб не забруднити підлогу. Після роботи можна буде легко забрати газети.

· Придбайте кошики для сміття й поставте їх поблизу від того місця, де діти займаються творчістю, діти частіше ними користуватимуть­ся. Заведіть щітку, якою можна змітати зі стола, — це заняття дуже подобається дітям.

· Уведіть закон: перш ніж починати чимось займатися, кожна дитина зобов’язана все за собою прибрати на колишнє місце.

· На власному прикладі привчайте дітей до порядку. Коли ви самі демонструватимете дітям дотримання порядку, вони почнуть наслідувати ваш приклад.




Кiлькiсть переглядiв: 342