Не мине і року, як ваша дитина піде до школи. А до навчання в школі дитину слід готувати. Важливо, щоб на той час дитина володіла грамотною фразою, розгорнутою мовою, об’ємом знань, умінь і навичок, які передбачені програмою дошкільного закладу. Адже всі помилки, які роблять діти в мові, діти-школярі згодом переносять на письмо. Є три причини, які впливають на помилки в мові:
1. Недостатній рівень сформованості фонематичного слуху
2. Несформованість звукової сторони мови
3. Проблеми в розвитку лексики і граматики
Все це призводить до замін, перекручень та викривлень в мові. Тому без корекційних заходів успішне подальше навчання стає неможливим. Саме по цій причині, в дошкільних закладах і були створені логопедичні групи, де дітям з різними вадами надається допомога спеціаліста.
В травні місяці, проводилось первинне обстеження дітей і визначилася приблизна кількість майбутнього контингенту. В вересні, після повторної перевірки, вже остаточно вирішилося питання про зарахування дитини в логопедичну групу. Діти п’ятилітнього віку зараховуються в логопедичну групу терміном на один рік (окрім дітей з важкими вадами). Наповнюваність дітей в групі не може бути менша 12 чоловік.
При комплектуванні логопедичних груп враховується думка таких спеціалістів як психоневролог і отоларинголог. В дітей повинен бути нормальним: слух і інтелект. Все це фіксується в картці мовного обстеження. В свою чергу і логопед дає свою характеристику про особливості мовного розвитку дитини.
По якій причині діти потрапляють в логопедичні групи?
Причини можуть бути різними:
1. Діти заміняють деякі звуки більш простими по артикуляції
2. Пом’якшують звуки
3. Ізольовано сам звук дитина вимовляє, а от у мові по якійсь причині не використовує
4. Нестійке вживання звуків в мові (в одних випадках говорить правильно, а в інших ні)
5. Звук пропускається
6. Важко даються слова із збігом приголосних
7. Є просто важкі слова (так звані слова складної структури)
8. Змазана вимова в результаті спотвореної артикуляції (неправильний прикус, коротка під’язикова зв’язка, неповні зубні ряди, парез м’язів губ і язика)
9. Відсутність правильного зразку для наслідування (говорять так, як говорять батьки)
10. Недостатній фонематичний слух
11. Бідний словник (дитина не може пояснити елементарні слова і показати примітивні картинки)
12. Помилки в відмінкових закінченнях (помилки у вживанні прийменників, узгодженні іменників з дієсловами прикметниками, числівниками).
Все це і є причиною по якій дитина потрапляє в логопедичну групу. З дітьми проводяться фронтальні, індивідуальні, підгрупові заняття.